Optagelse

Udover din dedikation og dine personlige ressourcer, er der  tre forskellige kvoter, som du kan blive optaget under. Som psykoterapeutisk skole kan vi naturligvis dispensere for eventuel manglende sundhedsfaglig baggrund og i samråd med dig vurdere paratheden til uddannelsen.

Du vil kunne optages via tre forskellige kvoter, hvor kvote 1 kræver en længerevarende uddannelse af social, pædagogisk eller sundhedsfaglig karakter. Kvote 2a og 2b dispenserer fra dette på forskellig vis - for eksempel ved anden videregående uddannelse eller relevant arbejdserfaring som kurser i psykologi mv.

På Tobias-Skolen mener vi ikke, at man bliver en bedre psykoterapeut af at have en videregående uddannelse bag sig, og vi er indstillet på at hjælpe dig inden for reglerne om kvoter og dispensation, så du kan komme i gang med den uddannelse, du drømmer om.

Vi ved dog også, at det kræver modenhed, personligt fundament og dedikation at gennemføre en 4-årig psykoterapeutuddannelse. Vi forsøger at hjælpe dig til den nødvendige afklaring ved at tilbyde gratis Intro-møder samt et udbud af kortere kurser og dagsforløb, der kan give dig et indblik i, hvad det indebærer at gå på Tobias-Skolen.

Vi anbefaler, at du deltager i et af vores Intro-dage og når du er klar, udfylder du en ansøgning om optagelse. Ansøgningen er ikke bindende. Herefter bliver du kontaktet af skolen for en optagelsessamtale, hvor skoleleder Lene Ince og du sammen kan få en god snak om uddannelsen samt om ønsker og forventninger fra både skolen og dig.

Ansøgningsskema
Til uddannelsen til Spirituel Integrativ Krops- & Psykoterapeut

HENT SKEMA

Find din terapeut