Skolens logo

Tobias-Skolens logo symboliserer vores holistiske, spirituelle menneskesyn & livsanskuelse. Symbolerne i logoet bruges i undervisningen som fælles referenceramme til at skabe større forståelse for de problematikker og ubalancer, vi møder i os selv og i vores klienter.

• Skolens logo

Cirklen i logoet fortæller om altings forbundethed og om den holistiske og holografiske forståelse: At den lille del (eller symptomet) er en afspejling af en større helhed. Cirklen vidner også om altings begyndelse og slutning; om årstidernes evige cyklus og om kroppens forskellige cyklusser.

Cirklen symboliserer ligeledes menneskets livscyklus på den måde, at livet og døden blot er tilstande af sjælens væren - måder for sjælen at være manifesteret på. De afløser blot hinanden i én uendelighed og på forskellige bevidsthedsniveauer.

Tobiastræet i midten af logoet symboliserer det spirituelle livssyn og mennesket. Livsdramaerne og de prægninger, vi har med os fra vores opvækst findes i træets rødder. Sjælskernen med dens kvaliteter, potentialer og frø befinder sig i midten af træet. Vores overbevisninger i de midterste grene af træet og vores udtryk – det vil sige måden, vi manifesterer os på – vores adfærd, balancer, ubalancer og fysiske/psykiske symptomer, symboliseres via træets krone.

Tobiastræet er også symbolet på de retninger og veje, vi kan gå i livet og på de polariteter, vi møder i og udenfor os selv. Først når vi har forstået vore symptomer og konflikter og fået forløst og transformeret bagagen i vore rødder, er vi frie til at hvile i sjælskernen, skinne fra kronen og bruge den læring livets bagage byder os.

Trekanten symboliserer krop, sind & ånd og den gensidige påvirkning, der finder sted. Tanker påvirker kroppen fordi tanker skaber følelser. Følelser, som igen skaber ”kropskemi”. Kroppens kemi påvirker vores sindsstemning og vores helbred. Vores energikrop er på samme måde gensidigt påvirket af sind og krop. Vores åndelige ståsted influerer på vores tanker og følelser i forhold til livets op- og nedture og påvirker således også vores krop og sind.

Trekanten er også et symbol på ”loven om tiltrækning” – fordi alt, hvad der foregår i vores interne system af tanker og følelser, alt afhængig af dets kraft og kongruens (entydighed), vil manifestere sig for os i vores liv i større eller mindre grad.

Kursisterne siger

“Båret, næret og inspireret fagligt"

Monica Winther. Psykoterapeut fra Tobias-Skolen“