CLAUS VERNER NIELSEN

• Siden 2002 har Claus arbejdet som selvstændig psykoterapeut, parterapeut og supervisor med praksis på Frederiksberg.

Han laver workshops og gruppeforløb i personlig udvikling, holder foredrag om eksistentielle temaer og faciliterer medarbejdergrupper i kommunikation og samarbejde.

Claus er uddannet skuespiller og arbejdede i flere år med teater og film. Herefter fik han job i Dansk Røde Kors, Asylafdelingen med uledsagede mindreårige, hvor han varetog flere jobfunktioner, herunder social netværker, udviklingskonsulent, afdelingsleder og endelig som supervisor.

Han har efteruddannelser inden for systemisk coaching,  NLP, seksualitet og parforhold, chok traume, neuroaffektiv psykoterapi og har på sin personlige rejse været engageret i personlig udvikling, spiritualitet og essensarbejde i det meste af sit voksne liv..

Læs mere om Claus

‘Leve, lære, elske og være’

Jeg ser processen, kontakten og mødet med det levende menneske som det, der skaber healing, mening og forandring. Det gælder både privat, personligt og fagligt. Det er en interesse,  der går som en rød tråd gennem mit liv. Fra skuespiller til ansat i Asylafdelingen og nu som psykoterapeut. Det er også i mødet med det levende menneske, jeg kan føle mig udfordret og efterladt - med fortsat udvikling, vækst og læring som gevinst.

Glæde, et enkelt og kraftfuldt ord, er afgørende for den måde, jeg forsøger at møde mit liv. Livsglæde gør jeg mig umage med. Som en mand med en skøn kvinde, dejlige børn, heste, hunde og et naturskønt hjem ved Everdrup, Næstved.

Jeg har altid følt mig privilegeret med et job, der nærer og fortsat udvikler mig. Jeg lægger  vægt på fortsat faglig og personlig vækst som nødvendigt for at holde mig levende og livsglad.

CLAUS VERNER NIELSEN