Lene Ince - Tobias-Skolens grundlægger

• Tobias-Skolen er manifestationen af min 20 år lange personlige og faglige læreproces. Mit arbejde som terapeut rummer mere end 15.000 sessioner. Hertil kommer kurser, foredrag, terapeutisk arbejde for virksomheder samt undervisnings- og supervisions-opgaver.

Som nyuddannet terapeut blev jeg ansat som den første fuldtidsansatte zoneterapeut/ sundhedsmedarbejder i Post Danmark.

Sideløbende uddannede jeg mig som Fysiurgisk Massør, NLP Master Practitioner og NLP Par- & Familieterapeut. NLP bød for mig på nogle gode grundlæggende, menneskelige og terapeutiske betragtninger samt kommunikationsteorier, men det var ikke nok for mig som menneske.

Derfor videreuddannede jeg mig med yderligere 4 års psykoterapeut-uddannelse indenfor Integreret Dynamisk psykoterapi og senere yderligere Essens Integreret Psykoterapi. Derudover har jeg deltaget i en række af workshops og retreats hos blandt andre Peter Levine, Richard Moss, Robert McDonald og Robert Dilts.

Mit ståsted som terapeut har flyttet sig meget gennem tiden. Fra at være ekstremt jordnær og resultatorienteret med fokus rettet mod kroppen og mod hvordan man ved hjælp af kropsterapi, kost og motion kan styrke kroppens egne selvhelbredende kræfter, har jeg bevæget mig mod større og større forståelse for den sammenhæng, der er mellem krop, psyke, sjæl og ånd.

Jeg har skullet igennem mine egne personlige ”barrierer” - modet til at stole på min intuition og min evne til at arbejde med energier samt min evne til fuldt ud at forstå og integrere dét at være en del af en spirituel helhed - både i mit arbejde og i mit liv i øvrigt.

Mit arbejde som Spirituel Integrativ Krops- & Psykoterapeut er, som navnet angiver det, en komplet integration af kropsterapi, psykoterapi og energiarbejde – velfunderet på det spirituelle og holistiske livsgrundlag.

Min force i terapeutisk- og undervisnings-øjemed ligger i min evne til at være nærværende og tilstede med alle mine sanser, hvilket sammen med min mentale forståelse og mit faglige kendskab, giver retning, klarhed, forståelse og forløsning i den givne situation.

Min gennemslagskraft som formidler og terapeut beror på en solid erfaring i arbejdet med både elever og klienter, en bred vifte af værktøjer og fagligt kendskab, kombineret med den personlige ballast, som livet har givet mig."

Kursisterne siger

“Båret, næret og inspireret fagligt"

Monica Winther. Psykoterapeut fra Tobias-Skolen“