Christine la Cour Bentzon

Mit ønske med terapi er at skabe et rum, hvor alle temaer og mønstre - store som små - kan mødes fra et kærligt sted.
Vores negative tanke- og handlemønstre er som regel opstået tidligt i vores udvikling, og det kan være svært at skelne, hvad der er vores eget, og hvad der stammer fra ydre påvirkninger. Mit ønske er, at vi alle tør og kan stå i vores helt unikke lys. Den plads skaber vi, når vi går ind i arbejdet med at slippe de negative overbevisninger, som ikke hører vores nuværende liv til.

Jeg er optaget af, hvordan kroppen taler, vejleder, siger fra og sender os budskaber. Når vi åbner os for kroppens sprog, åbner vi os for os selv. I min terapi inddrager jeg kroppen gennem kropsfornemmelser og kropssymptomer, briksarbejde, yogaterapi, traumeforløsning gennem guidede øjenbevægelser, åndedrætsterapi og energiarbejde. Herudover er jeg stor tilhænger af kreativitet og leg, og inddrager blandt andet tegneterapi, drømmearbejde, opstillingsarbejde og positionsarbejde.

Ud over at være studerende på Tobias-skolen, er jeg yogalærer og har en kandidat i audiologopædi.
Jeg har flere års erfaring fra høreapparatsindustrien, og jeg inddrager derfor audiologiske såvel som terapeutiske metoder i arbejdet med tinnitus og andre høre- og balancerelaterede tilstande.

Helsingør

Stengade 5a (Velværehuset, kælderen)
Helsingør