Rikke Pleidrup Winther

Jeg tilbyder terapi for børn & unge og deres voksne. Min tilgang til det terapeutiske arbejde er integrativ. Det vil sige, at jeg gør brug af det bedste fra flere forskellige terapeutiske metoder. Et forløb hos mig vil derfor kunne byde på samtale, bevidstgørende øvelser, opstillinger (eks. med figurer), guidede visualiseringer, kropsterapi og hjemmeopgaver. Jeg tilbyder også hesteassisteret terapi med min islænderhoppe Silja som blid assistent.

Jeg har fokus på at hjælpe dig med at identificere, slippe og transformere traumer, overlevelsesstrategier og begrænsende overbevisninger. Mit mål er at hjælpe dig i større overensstemmelse med dit autentiske jeg, så du kan trives og leve et harmonisk og berigende liv. Det er min overbevisning, at krop og psyke er to sider af samme sag. Sindet er legemliggjort i kroppen. Derfor er kropsterapi - både stående, liggende på briks eller evt. til hest - centralt i stort set alle sessioner hos mig.

Jeg har erfaring med fødselstraumer, børn og mødre i mistrivsel og ocd. Jeg har oplevet at stå midt i livet og pludselig miste overblik, retning og mening med det hele. Jeg valgte at ændre livsretning og at begynde at lytte til min indre stemme, som længe havde hvisket mig i øret, at jeg ikke var på rette vej. Min rette vej er at bruge min livserfaring og min indsigt til at hjælpe mennesker med af finde vej i livet og i sig selv.

Randers

Rikke Pleidrup Winther
"Certificeret Spirituel Integrativ Krops- & Psykoterapeut i 2021"
Skovstjernevej 38