Claus Rydskov

Hvorfor terapi? Skal jeg ikke bare kunne klare mig selv? Er det ikke tilværelsens vilkår?
Nogle gange slår vi os på livet. Får vi en rift på skinnebenet, lader vi det hele selv. Er såret dybere, renser vi og sætter plaster på. Får vi dyb flænge, kan vi have behov for hjælp, og tilses af en professionel.
Når vi har slået os på sjælen, er det ikke anderledes. Nogle sår er gamle, og har aldrig helet. Vi har måske vænnet os til dem, mens andre sår er nye, og kalder på opmærksomhed.
Noget klarer vi selv, andet har vi brug for støtte til, at kunne håndtere.
Jeg tilbyder et fortroligt og trygt rum, hvor du kan komme med alt, som trænger sig på, og alt hvad du er. I fællesskab vil vi udfolde mere af din kerne og inderste sandhed, og hvordan den får mere plads i dit liv. At blive set, hørt, forstået, sanset og mærket med det, som er skønt, skræmmende, smertefuldt, smukt, stort og svært, er afgørende for, hvordan vi oplever os selv, relationer og verden omkring os. Det er for mig en del af terapiens essens, der både støtter dig i at imødekomme aktuelle problematikker, forløse fortidens smerte og alt som står i vejen for, at du kan udleve hele dit potentiale og formål.
Mit udgangspunkt er relationel terapi, og jeg har en holistisk integrativ tilgang, der betyder, at ånd, sind og krop hænger sammen, og alle dele har plads i terapien.
Udover uddannelsen fra Tobias-Skolen inddrager jeg læring fra en efteruddannelse som Integrativ Somatisk traumeterapeut.

København

"Færdiguddannet i 2024"
Claus Rydskov
Genforeningspladsen 50, st. th.
København NV